JaakkoKorpi-Anttila

Urheilujuomat

Kun Rion olympialaisten avajaiset käynnistyvät, urheilujuomien mainokset rävähtävät ensimmäisinä tv-ruutuihin. Coca-Colan Powerade ja Vitaminwater vilkkuvat varmaan mainosten kärjessä. Lapset kautta maailman ihailevat huippu-urheilijoita ja haluavat samaistua nopeisiin, voimakkaisiin ja taitaviin urheilijoihin. Siten Powwerade tyyppisten urheilujuomien markkinointiin on valjastettu olympiakultamitalisteja suurella rahalla.

Kaupalliset urheilujuomat on alunperin kehitetty huippu-urheilijoiden valtavan neste- ja energiatarpeen tyydyttämiseksi, jotta näiden tarpeiden tasapainoa ja palautusta voidaan ylläpitää. Mutta eliittiurheilijoiden markkina-alue on suurtuottajille liian pieni, minkä vuoksi kuluttajia haetaan sieltä, missä kyseistä tuotetta ei ollenkaan tarvita ja missä siitä on suoranaista haittaa. Kun lapset ja liikunnanharrastajat houkuteltiin kuluttajiksi, alkoi bisnes luistaan. USA:ssa urheilujuomien markkinat ovat vuositasolla lähes 7 mrd dollaria.

Lapsille ja tavallisille liikunnan harrastajille urheilujuomat ovat pelkästään haitaksi, ne ovat sokeripommeja, joita on terästetty addiktion lisäämiseksi stevian ja erytrolin tyyppisillä supermakeuttajilla. Urheilujuomien käyttö tuhoaa kaiken sen, mitä liikunnalla yritetään saada aikaan. Neste- ja energiatarpeen tyydyttäminen lapsille ja tavallisille liikunnan harrastajille onnistuu parhaiten pelkällä vedellä ja hedelmillä (banaani, appelsiini.. ). Oma lukunsa on nettiporukka, joka lataa akkujaan ja sinnittelee hereillä yökaudet näiden juomien voimalla.

Piditkö tästä kirjoituksesta? Näytä se!

2Suosittele

2 käyttäjää suosittelee tätä kirjoitusta. - Näytä suosittelijat

NäytäPiilota kommentit (1 kommentti)

Käyttäjän ILgron11 kuva
Irja Laamanen

Osa energiajuoma kauppiasta on pyramidiorganisaatioiden uhreja. Yksi tällaista oli Vemman myymä Verve. Sen , myynti lakkasi Suomessa noin lähes vuosi sitten. Jenkeillä on melkoiset organisaatiot, joilla myyjiä etsitään maailman laajuisesti.
https://www.vemma.com/verveenergy/

En tiedä kuinka hyvä suositus on se, että FDA ei ole testannut tuotetta. Luottaako muuhunkaan Tässä tuolta sivulta mainostekstiä:
*These statements have not been evaluated by the Food and Drug Administration.
This product is not intended to diagnose, treat, cure or prevent any disease.
†Two pilot studies conducted by Vemma showed that 55 participants who followed the Vemma Bod•ē Transformation Plan lost an average of 14.8 pounds in 12 weeks.